top of page
banner2 cpp.jpg

LIPREVATO

• Brand strategy

• Brand design

• Packaging

• Visual guide for social media content (+ editable templates on Canva)

With extensive experience in the area of phonoesthetics, Livia Prevato has, in addition to a space dedicated to service and groups of online classes totaling +8 thousand customers, a private brand of natural and vegan dermocosmetics of its own creation that includes the multifunctional skin food serum LIVOIL.

We created the "naturally young" tagline to endorse the brand's purpose that encompasses all services and products and guided the creation of the visual identity based on the pillars of empathy, naturalness and empowerment, resulting in a minimalist, feminine and joyful brand. 

The brand's icon is the base element in all institutional materials and represent the union of the natural and emotional, an essential oil drop plus a heart.

As novas diretrizes de comunicação tiveram como inspiração o logo circular do CPP e trouxeram uma atmosfera mais contemporânea para a linguagem da marca com o uso de elementos geométricos.

Cores mais sóbrias que as usadas no Ensino Fundamental foram aplicadas. A comunicação trouxe elementos de confiança e força, mas ainda com toque empático e acolhedor, valores que são característicos do tradicional Colégio.

Captura de Tela 2023-02-13 às 13.27.48.png
story copiar.jpg

dinâmico
atual
inovador
confiável

portas salas.png

Para acompanhar a nova comunicação, o novo Campus ganhou sinalizações e comunicações visuais aplicadas nos vidros, portas, janelas e paredes que completaram o ambiente em conformidade com a identidade visual desenvolvida.

Além disso, também foram desenvolvidos novos padrões de uniformes com uma linguagem mais contemporânea para refletir a atual fase do colégio e manter a padronização com os demais anos de ensino, tendo em vista que a marca CPP reflete a última etapa do trajeto de formação do aluno pelo Colégio Pequeno Príncipe.

bottom of page