top of page
banner-colegio copiar.jpg

LIPREVATO

• Brand strategy

• Brand design

• Packaging

• Visual guide for social media content (+ editable templates on Canva)

With extensive experience in the area of phonoesthetics, Livia Prevato has, in addition to a space dedicated to service and groups of online classes totaling +8 thousand customers, a private brand of natural and vegan dermocosmetics of its own creation that includes the multifunctional skin food serum LIVOIL.

We created the "naturally young" tagline to endorse the brand's purpose that encompasses all services and products and guided the creation of the visual identity based on the pillars of empathy, naturalness and empowerment, resulting in a minimalist, feminine and joyful brand. 

The brand's icon is the base element in all institutional materials and represent the union of the natural and emotional, an essential oil drop plus a heart.

A nova linguagem é mais divertida, intimista, assim como o tratamento individualizado do Colégio e explora cores que expressam significados e representam tanto os valores do Colégio, quanto os elementos do livro clássico de Antoine de Saint-Exupéry.

Dinâmico
Alegre
​Lúdico
Contemporâneo

 

Para acompanhar a nova comunicação, o novo Campus ganhou sinalizações e comunicações visuais aplicadas nos vidros, portas, janelas e paredes que completaram o ambiente de forma única e divertida, com a presença dos personagens do livro adaptados à realidade das atividades do Colégio.

uniformes-polo-novo.jpg

Além da comunicação, também foram desenvolvidas novas opções de uniformes em conformidade com os demais anos de ensino do colégio, mas mantendo uma diferenciação no modelo e aplicação, com cores mais alegres e joviais que combinam com a personalidade da marca.

bottom of page